Co dělat když...?
Průvodce nejčastějšími situacemi ve vztahu k vlastnictví a nájmu bytu
Průvodce nejčastějšími situacemi ve vztahu k vlastnictví a nájmu bytu
Je třeba doručit naší společnosti následující dokumenty (osobně, e-mailem, poštou):
Zároveň, pokud tyto údaje SVJ eviduje pro potřeby vyúčtování služeb, je třeba nahlásit počet osob, které budou s vlastníkem užívat byt či nebytový prostor. Předchozí vlastník musí uvést novou kontaktní adresu.
Na základě těchto dokumentů obdržíte výpočtový list s výší měsíční platby a platebními údaji.
Je třeba doručit naší společnosti následující dokumenty (osobně, e-mailem, poštou):
Zároveň je třeba pro účely vyúčtování služeb nahlásit počet osob, které budou s nájemcem užívat byt či nebytový prostor. Předchozí nájemce musí uvést novou kontaktní adresu.
Na základě těchto dokumentů obdržíte nájemní smlouvu a výpočtový list s výší měsíční platby a platebními údaji.
Je třeba doručit naší společnosti následující dokumenty (osobně, e-mailem, poštou):
Zároveň je třeba pro účely vyúčtování služeb nahlásit počet osob, které budou s nájemcem užívat byt či nebytový prostor. Předchozí nájemce musí uvést novou kontaktní adresu.
Na základě těchto dokumentů obdržíte nájemní smlouvu a výpočtový list s výší měsíční platby a platebními údaji.
Je třeba doručit naší společnosti následující dokumenty (osobně, e-mailem, poštou):
Zároveň je třeba pro účely vyúčtování služeb nahlásit počet osob, které budou s nájemcem užívat byt (vlastníci uvedou pouze počet osob).
Na základě těchto dokumentů obdržíte výpočtový list (případně i nájemní smlouvu) s výší měsíční platby a platebními údaji.
Je třeba doručit naší společnosti (osobně, e-mailem, poštou) oznámení o změně počtu osob.
K tomuto účelu můžete použít formulář Oznámení o změně počtu přihlášených osob. Pokud k oznámení nepoužijete výše uvedený formulář, je třeba, aby v žádosti byly uvedeny informace v rozsahu tohoto formuláře.
Na základě oznámení následně obdržíte nový výpočtový list s novou výší měsíční platby a platebními údaji.
Upozorňujeme, že nájemce má podle § 2272 občanského zákoníku povinnost oznámit zvýšení počtu osob žijících v bytě bez zbytečného odkladu pronajímateli; neučiní-li to nájemce ani do dvou měsíců, co změna nastala, má se za to, že závažně porušil svou povinnost. Pronajímatel má právo vyhradit si ve smlouvě souhlas s přijetím nového člena do nájemcovy domácnosti. To neplatí, jedná-li se o osobu blízkou podle § 22 občanského zákoníku.
Vlastník jednotky má podle § 1177 občanského zákoníku povinnost oznámit bez zbytečného odkladu SVJ změny v počtu osob, které mají v bytě domácnost. To platí i tehdy, přenechal-li vlastník jednotky byt k užívání jiné osobě; v takovém případě oznámí i jméno a adresu této osoby.
Pro účely vyúčtování služeb se podle zákona 67/2013 Sb. osobami míní:
Podle § 12 zákona 67/2013 Sb. je povinen nájemce i vlastník oznámit písemně a bez zbytečného odkladu změny v počtu osob rozhodných pro rozúčtování.
Je třeba doručit naší společnosti (osobně, e-mailem, poštou) žádost o úpravy záloh na služby.
K tomuto účelu můžete použít formulář Žádost o změnu výše záloh na služby. Pokud k oznámení nepoužijete výše uvedený formulář, je třeba, aby v žádosti byly uvedeny informace v rozsahu tohoto formuláře.
Upozorňujeme, že individuálně je možné měnit výši záloh pouze u služeb, které jsou měřeny poměrovými měřiči, výše záloh na ostatní služby, resp. způsob jejich výpočtu, je obvykle pevně stanoven (např. podle počtu osob, podle plochy bytu apod.).
Na základě žádosti následně obdržíte nový výpočtový list s novou výší měsíční platby a platebními údaji.
Pokud máte zájem platit pravidelné měsíční platby prostřednictvím SIPO, je třeba nahlásit naší společnosti (osobně, e-mailem, poštou) Vaše spojovací číslo.
Pokud spojovací číslo zatím nemáte, je nutné nejprve zajít na kteroukoliv pobočku České pošty, s.p., kde Vám toto číslo přidělí.
Upozorňujeme, že platby prostřednictvím SIPO je možné provádět pouze u domů, které mají uzavřenu smlouvu s Českou poštou, s.p. Informace o možnosti plateb prostřednictvím SIPO u Vaší jednotky Vám samozřejmě poskytneme.
Vyplňte a doručte naší společnosti (osobně, e-mailem, poštou) formulář pro zrušení/změnu hesla pro komunikaci. Na základě této žádost změníme nebo zrušíme heslo pro komunikaci.
Formulář pro zavedení klienta do databáze, Oznámení o změně počtu přihlášených osob a Žádost o změnu výše záloh na služby jsou vyplnitelné formuláře ve formátu .pdf.
Výše uvedené odkazy na vzor předávacího protokolu jsou na formulář ve formátu pdf (nelze vyplnit). V sekci Dokumenty je tento formulář k dispozici i ve formátu .doc.
251
objektů. Máme toho dost,
ale baví nás to.
4 495
bytových i nebytových
jednotek.
9
zaměstnanců. Zbytek
dodavatelů vybíráme pečlivě.
32 let
Od roku 1992. Jsme firma
s tradicí a odpovědností.